Tarihçe
1900’lü yıllar… Anadolu ekonomisinin bel kemiği İzmir… Binlerce yıllık limanıyla, Osmanlı’nın Avrupa’ya açılan kapısı… Verimli topraklarında yetişen pamuğundan tütününe, üzümünden incirine her çeşit ürün sadece doğuya gitmekle kalmıyor, batı ülkelerine de İzmir’den gönderiliyor.
Osmanlı İmparatorluğu’nun bu gözde kentinde, Gabriel J. B. Arcas tarafından 1902 yılında ithalatçı olarak kurulan Arkas, 1944 yılında uluslararası taşımacılık alanında faaliyet göstermeye başlar.
Ülkenin her zamankinden daha fazla iş kollarına gereksinim duyduğu günlerde Arkas, Lucien Gabriel Arcas’ın öncülüğünde üç tarafı denizlerle çevrili bu yarımadanın potansiyelini değerlendirmeye başlar.
Arkas’ın, Türkiye’den yüklediği gemiler önce Mısır’a doğru yol alır. Kısa bir süre sonra da yedi denize açılır… Deniz yolunun kullanımı ve buna paralel olarak ülke ekonomisinin hızlanan gelişiminde öncülük, Arkas için artık ilk hedeftir…
At arabaları yerini motorlu taşıtlara, parke taşları asfalt zeminlere bırakırken, Arkas’ın gelişimi de halen Arkas Yönetim Kurulu Başkanı olan Lucien Arkas’ın, 1964 yılında Lucien Arkas Vapur Acenteliği’ni kurması ile hız kazanır. Dünya taşımacılık sektöründe başarıları ve güvenilirliğiyle tanınan armatörlere acentelik hizmeti veren bu şirket, Türk Taşımacılık Sektörü’nü uluslararası pazarda başarıyla temsil eder. Arkas, 1978 yılında Türkiye’den Avrupa’ya ilk konteyner yüklemesini yaparak ülkemizde bu taşımacılık sisteminin yerleşmesine öncülük eder.
Yaşanan değişimler doğrultusunda büyümek zorunluluğu Arkas’ı 1979 yılında Anonim Şirket oluşumuna yönlendirir ve “gelişim” Arkas Denizcilik ve Nakliyat adıyla bütünleşir.
2000’li yılların başında Arkas Holding’in kurulmasıyla yeni bir yapılanmaya yönelen Arkas, bugün uluslararası taşımacılık ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren 66 şirketi çatısı altında birleştiriyor. Artık, Arkas bayrağı Türkiye’de uluslararası taşımacılığın, özellikle de konteyner taşımacılığının simgesi.
Yüz yılı aşan gelişim…